MENÜ

Óvd, akit szeretsz! Ne vidd haza az influenzát!

Az Unilever Magyarország társadalmi felelősségvállalási programjának részeként 2016-ban is csatlakozott a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és partnerei influenzafertőzés elleni kampányához. A Domestos márka célja, hogy minél több embernek segítsen higiénés szokásaik javításában.

A szervezők a közös akcióval a lakosság figyelmét szeretnék felhívni arra, hogy mind saját, mind környezete egészségének megőrzése érdekében, mindenki tegye meg az alapvető és szükséges elővigyázatossági intézkedéseket az influenzaszezon előtt, alatt és után is. A megbetegedés kivédhető olyan alapvető, megelőző lépésekkel, mint a helyes kézmosás vagy a fertőtlenítés, ami által nemcsak saját magunk, de szeretteink védelmét is biztosíthatjuk, ezért a kampány fő üzenete évek óta az “Óvd akit szeretsz, ne vidd haza az influenzát!” jelmondat.

A program szervezői által tartott sajtótájékoztatón nyilatkozó Dr. Dánielisz Ágnes, az ÁNTSZ Járványügyi Főosztályának főosztályvezetője szerint oda kell figyelnünk többek között arra, hogy a betegek ne menjenek közösségbe, és ha tüsszenteniük kell, a könyökhajlatba igyekezzenek tüsszenteni, ne a kezükre, amelyről a kórokozók könnyen a közlekedési eszközökre kerülhetnek.

A sajtótájékoztatón megszólalt szakemberek szerint az a legfontosabb, hogy aki teheti, tegyen a megelőzés érdekében, adassa be magának az oltást. Ha pedig megbetegedett, inkább maradjon otthon, hogy ne fertőzzön meg másokat.

Az összefogásban résztvevő tömegközlekedési vállalatok utastájékoztató felületein az influenzaszezonban azokkal a plakátokkal lehet találkozni, amelyek a megelőzés alapvető lépéseit hirdetik.